Eigen Uitzendbureau beginnen?
Alles over een eigen uitzendbureau starten
Als je een uitzendbureau wil starten, is het verstandig om goed te kijken naar wat je wel en niet kan. Vervolgens kijk je naar wat je nodig hebt om een uitzendbureau te starten. Met de ondersteuning van Payoffice B.V. voorkom je dat je in allerlei administratieve, financiële en juridische valkuilen trapt. Wij helpen je met onze backoffice constructie graag op weg in een van de meeste dynamische branches van Nederland.
Waarom backoffice uitbesteden?
Payoffice B.V. regelt de volgende zaken voor je:
- Urenbriefjes verwerken.
- Facturering van opdrachtgevers.
- Toepassen inleners beloning.
- Afdrachten pensioenpremies STIPP en BPF.
- Werkgeverslasten afdragen aan de fiscus.
- Wet en cao-wijzigingen bijhouden en verwerken.
- Overname arbeidsrisico’s (ziekte, verzuim en re-integratie e.d.).
- Contracten en documentenbeheer.
- Aanzegging contracten.
- Betaling vakantiegeld, vakantie uren, kort verzuim, feestdagen e.d.
- Uitvoeren van loonbeslagen.
- Verwerking looncomponenten Salarisbetalingen.
- Professionele helpdesk.
- Gratis gebruik van de beste backoffice software.
- Wekelijkse uitbetaling marge.
Certificeringen/documentenVoor uitzendbureaus (of u nu uw eigen backoffice doet of niet) is het verstandig om de volgende certificeringen te hebben:
- Nen 4400-1
- PAY-OK
- VCU
- KIWA
De volgende documenten zijn ook verplicht of zeer wenselijk
- Verklaring goedbetaald gedrag fiscus
- G-rekening overeenkomst
- VIL-VCU-certificering intercedent
- SEU Diploma intercedent
Stappenplan uitzendbureau starten
Jouw ondernemingsplan in 7 stappen:
1. Bepaal je doel
Wat drijft jou om een uitzendbureau te beginnen? Wat is je doel en wat wil je bereiken? Welk nut dient jouw onderneming? Omschrijf dit zo kort en bondig mogelijk. Zo krijgt je idee vorm in jouw eigen woorden.
2. Wie/wat is je doelgroep?
Wat is de doelgroep van jouw uitzendbureau? Wie gaat jouw dienst afnemen? Voor wie is de door jou geleverde dienst een toegevoegde waarde? Waar haal je je personeel vandaan? Zet dit alles goed op een rijtje. Zo krijg je meer inzicht in de aard van je werkzaamheden.
3. Wát is jouw toegevoegde waarde?
Wat maakt jou als aanbieder van deze dienst uniek? Breng in kaart wat jouw dienst beter en anders maakt dan dat al bestaande bedrijven leveren. Denk daarbij aan vernieuwingskracht, een hoog serviceniveau, een nieuwe nog niet bestaande dienst, een onontdekte branche e.d. Kortom, wat onderscheidt jou van de rest? Kies vervolgens een naam die je specialisatie duidelijk maakt, zodat je een eigen identiteit creëert. Check vervolgens of de domeinnaam nog vrij is. Tot slot zorg je voor een logo en huisstijl en schrijf je je in bij de KvK.
4. Het marketingplan
In het marketingplan komt te staan hoe je jouw dienst gaat vermarkten. Welke branche ga je bedienen. Welke middelen zet je daarvoor in? Wat wordt bijvoorbeeld de prijs? Hoe ga je jouw promotie aanpakken? Waar ga je jouw dienst aan de man brengen (persoonlijk, online, op beurzen e.d.)? Denk hier van tevoren goed over na en maak een gedegen plan, met tijdsplanning.
5. Wie zijn je concurrenten?
Het is altijd goed om in een vroeg stadium jouw concurrenten in beeld te brengen. Wie zijn jouw concurrenten? Zijn zij succesvol, wat zijn hun sterke en zwakke punten, oftewel waar zijn zij goed in en waar laten zij gaten vallen, die jij eventueel kunt opvullen? Hoe liggen bij hen de prijzen van de dienst die jij ook verkoopt? Hoe opereren zij binnen de markt. Leer daarvan, maar blijf uniek. Bewandel niet alleen de gebaande paden, maar sla nieuwe wegen in. Zorg dus voor een goede concurrentieanalyse.
6. Wat is jouw dienst of product?
Beschrijf goed wat jouw dienst of product inhoudt. Wat ga je nu precies aanbieden? Zet al deze informatie in een duidelijk overzicht. Vaak kom je zo op nieuwe ideeën, waar je nog niet eerder aan gedacht had.
7. Het financiële plan
Breng de kosten van het opstarten van jouw onderneming goed in beeld. Breng je verdienmodel in kaart. Maak een omzetprognose. Wanneer zijn de opbrengsten hoger dan de kosten en wat verdien je er dus mee. En bereken ook hoeveel kapitaal (liquide) middelen je daarbij nodig hebt om bijvoorbeeld het eerste jaar door te komen, zonder dat je meteen naar de bank moet rennen voor een (vervolg)lening. Hou rekening met het feit dat je de eerste tijd wel een verlies kan draaien. Maak dus een goed financieel plan.
Bouw vanuit dit stappenplan verder aan je nieuwe onderneming.
Wij wensen je veel succes en helpen je graag met een backoffice constructie op maat!
Vraag een offerte aan
Je kunt nu geheel vrijblijvend een offerte aanvragen dan weet je precies waar je aan toe bent. Neem contact met ons op voor een offerte op maat. Wij zijn tijdens kantooruren bereikbaar via tel. 040 30 38 500. Laat je niet aftroeven door de concurrentie en kies nu voor Payoffice B.V.!