4 misvattingen over backoffice ondersteuning 

Als ondernemer bent u altijd op zoek naar manieren om uw werk gemakkelijker en minder tijdrovend te maken. Backoffice ondersteuning is dan een werkgeversvorm die daar heel goed bij aansluit. Toch zijn er veel ondernemers die niet direct de stap durven te maken. De branche wordt door ondernemers als ondoorzichtig ervaren. Er bestaan nog veel misverstanden over het uitbesteden van de backoffice. In dit blog willen wij deze misverstanden graag ontkrachten. Bent u benieuwd naar de meest voorkomende misverstanden in de wereld van de backoffice? Lees dan snel verder.

Backoffice ondersteuning is alleen geschikt voor grote bedrijven

Het eerste misverstand dat wij vaak horen langskomen, is dat backoffice ondersteuning alleen geschikt is voor grote bedrijven. Dit is echter niet waar. Het uitbesteden van de backoffice is juist heel geschikt voor kleinere MKB’ers, dus bedrijven met een of twee medewerkers. Juist in kleine bedrijven is er behoefte aan administratieve lastenverlichting. Daarnaast is het voor een klein bedrijf heel fijn dat men bij ziekte geen factuur ontvangt. Ziekte in een klein bedrijf kost veel geld. De zieke werknemer moet worden doorbetaald en daarnaast dient er een vervanger te worden geregeld. Bij een overstap richting backoffice ondersteuning hoeft u zich geen zorgen meer te maken om deze kosten.

Het uitbesteden van uw backoffice kost veel geld

Een tweede misvatting is dat backoffice ondersteuning duur is. Uiteraard kost het uitbesteden van uw backoffice geld. Echter, met deze vergoeding verkleint u uw ondernemersrisico en kunt u uw gehele administratiebestand uitbesteden. U hoeft dus niet voor de kosten op te draaien wanneer een werknemer ziek of arbeidsongeschikt raakt.

Geen binding met het personeel

Werkgevers zijn met een overstap naar backoffice ondersteuning bang dat zij geen goede relatie met hun werknemers kunnen realiseren. Ook deze misvatting kunnen wij ontkrachten. Wanneer u al een goede relatie heeft met uw werknemers, zal deze niet veranderen wanneer u overstapt op backoffice ondersteuning. U kunt dan namelijk betere arbeidsvoorwaarden aanbieden dan in veel andere branche-cao’s. Hierdoor blijft het voor uw werknemers prettig om bij u te werken.

Het heeft een onduidelijke kostenstructuur

Ondernemers denken dat backoffice ondersteuning een onduidelijke en schimmige kostenstructuur heeft. Uiteraard zijn er in Nederland nog steeds ondernemingen die op deze manier werken. Echter, bij een goed bedrijf is het mogelijk om een exacte factuurprijs te laten berekenen. De factuurprijs zal berekend worden op basis van het bruto uurloon maal de opslagfactor. Bij de opslagfactor zitten de administratie, werkgeverslasten, de verloning en de vergoeding voor u  bij inbegrepen.

Neem contact op voor backoffice ondersteuning bij u in de buurt

Wij hopen dat wij middels dit blog uw grootste misverstanden over het uitbesteden van uw backoffice hebben kunnen ontkrachten. Wilt u nog meer te weten komen over backoffice ondersteuning? Neem dan contact op met Payoffice B.V. door te bellen naar 040 – 30 38 500 of te mailen via info@payoffice.nl. Payoffice B.V. helpt u graag aan meer informatie. Tevens helpen wij u graag met een soepele overstap naar backoffice ondersteuning.