Tot voor kort werkten veel medewerkers in de klantcontact branche vaak nog in een grote kantoortuin. Daar beantwoordden zij, in teamverband, de telefoon van talloze klanten. In de klantcontactbranche was vóór de uitbraak van het Coronavirus thuiswerken of elders werken op afstand niet zo vanzelfsprekend. De noodzaak tot thuiswerken tijdens de Coronacrisis heeft ons echter geleerd dat ook dergelijke functies uitstekend op afstand vervuld kunnen worden. Binnen de klantcontact branche zullen medewerkers in de toekomst dus ook meer keuzevrijheid krijgen in hun werklocatie. Een belangrijke ontwikkeling omdat veel medewerkers in deze branche bijvoorbeeld studie en werk of zorg en werk combineren.
Hybride werkvorm ideaal bij klantcontactbranche
Belangrijk is wel de beschikbaar gestelde technologie en een goede planning. Bovendien moeten processen zo worden ingericht dat er een effectieve samenwerking op afstand bestaat, zowel fysiek als virtueel. Het werk kenmerkt zich door een sterk onderling contact tussen medewerkers. Dit is ook deel van het plezier waarmee men in de branche werkt. Veel medewerkers missen dit contact als ze alleen maar thuiswerken. De voorkeur heeft hier dan ook de hybride vorm: een combinatie van deels thuiswerken en deels op kantoor.
Bijna twee derde van de medewerkers vindt zo’n hybride werkweek ideaal. Veel medewerkers in de branche geven aan ook na Corona gedeeltelijk (of soms geheel) thuis en op afstand te willen blijven werken.
Toename whatsapp bij klantcontact
In het contact met de klanten is het gebruik van Whatsapp explosief gestegen. Binnen organisaties is sinds de Coronamaatregelen het gebruik van deze vorm van social media met 148% toegenomen. Er is momenteel geen communicatiekanaal dat hoger scoort dan whatsapp in het klantcontact.
Ook backoffice uitzendbureau Payoffice B.V. werkt veel met ondernemers die in de klantcontact branche werkzaam zijn. Veel van hun werknemers zijn flexwerkers. Dat deze flexibele personele schil de ondernemers veel tijd kost op gebied van salarisadministratie en personele zaken is bekend. Daarom besteden veel ondernemers deze backoffice administratie uit aan een gerenommeerde backofficeondersteuning als die van Payoffice.
Wij kunnen de uren-, loon- en salarisadministratie van u overnemen. Uw werving en selectie doen en het contractmanagement. Wij zijn goed op de hoogte van de geldende wet- en regelgeving, dus komt u niet voor onaangename verrassingen te staan.
Met ons geheel geautomatiseerde en het voor ons op maat gemaakt ICT-platform voeren wij een betrouwbare, transparante, efficiënte en goedkope backofficeondersteuning voor u uit. Bekijkt u eens de vele voordelen van het uitbesteden van uw backoffice aan Payoffice. Wij bewijzen bovendien keer op keer dat dat niet duur hoeft te zijn. Wij bieden u de betere prijs garantie.
Neem vrijblijvend contact met ons op of vraag direct een offerte aan. Wij zijn u graag van dienst.
Payoffice B.V.
Tel: 040 3038500
E-mail: info@payrotterdam.deonlinevos.nl