Backoffice uitbesteden in de horeca

Door de jaren heen heeft Payoffice B.V. al vele horecabedrijven door heel Nederland mogen helpen met haar diensten. Horeca en backoffice ondersteuning blijkt een gouden combinatie. Horecaondernemingen ervaren vele voordelen van het uitbesteden van de backoffice. Maar waarom is backoffice ondersteuning zo populair in de horeca? En welke voordelen heeft backoffice support te bieden voor horecaondernemers? Lees dan snel dit informatieve blog!

Wat is backoffice ondersteuning precies?

Voordat we u meer vertellen over de voordelen van backoffice ondersteuning voor de horeca, wensen wij u meer informatie te geven over wat uw backoffice uitbesteden precies inhoudt. Bij het uitbesteden van uw backoffice worden wij op papier verantwoordelijk voor uw personeel en de bijbehorende salarisadministratie en loonadministratie. Met deze taak verzorgen wij ook het opstellen van de arbeidscontracten, de jaaropgaven, het uitvoeren van en het verwerken van de CAO-wijzigingen. Op deze manier kunnen wij u met ons werk veel tijd en energie besparen.

Meer tijd overhouden

Een belangrijk voordeel van het de backoffice uitbesteden voor horecaondernemingen is dat het meer tijd oplevert. Tijd die u kunt steken in taken die echt belangrijk zijn voor u. Het bijhouden van de salarisadministratie kost een ondernemer veel tijd en energie. Als horecabedrijf heeft u namelijk te maken met personeel dat met flexibele uren werkt. Het bijhouden van de gewerkte uren en het verwerken hiervan is daarom een behoorlijke opgave. Door gebruik te maken van een dienst als backoffice ondersteuning hoeft u zich hier gelukkig geen zorgen meer om te maken, aangezien het bijhouden van de salarisadministratie nu volledig in handen van onze externe backoffice specialisten ligt. U heeft als ondernemer weer meer tijd en energie om u te focussen op de core business van uw bedrijf.

Minder risico’s lopen

Een ander voordeel is dat u als ondernemer minder risico’s loopt bij het uitbesteden van uw backoffice. Met de overdracht van de salarisadministratie en loonadministratie wordt immers de betaling van uw personeel altijd tijdig en zonder fouten verzorgd. Raakt er onverwacht een werknemer ziek of arbeidsongeschikt? Dan zullen wij de zieke of arbeidsongeschikte werknemer gedurende zijn of haar afwezigheid uitbetalen. U heeft zelf alleen de verantwoordelijkheid om een geschikte vervanger te zoeken. Op deze manier weet u zeker dat uw salarisadministratie op orde is en loopt u niet het risico op werknemers die ontevreden zijn vanwege niet of te laat uitbetaald loon.

Neem contact met ons op

Uiteraard heeft het uitbesteden van uw backoffice nog meer voordelen te bieden voor de horeca. Bent u benieuwd geworden naar de andere voordelen van backoffice support? Of wilt u direct een afspraak maken met een van onze backoffice-specialisten? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 040 – 30 38 500 of een e-mail te sturen naar info@payoffice.nl. Wij horen dan graag wat uw wensen zijn aangaande backoffice ondersteuning in de horeca.